CAS 30 MAN
Podvozek
Jako podvozek byl zvolen MAN TGS 6×6 BB s krátkou kabinou pro řidiče a jednoho spolujezdce. Motor o objemu 12.419 cm3 má výkon 353 kW. Plně automatická převodovka MAN TipMatic umožňuje jízdu jak v automatickém, tak i v manuálním režimu.
Převodovka disponuje režimy PROFI, který je určen pro běžný provoz s důrazem na komfort a spotřebu, a režimem OFFROAD, který je určen pro jízdu v terénu a v prudkých stoupáních s důrazem na výkon.
Kabina
Kabina je vybavena automatickou klimatizací s integrovaným ovládáním nezávislého topení, monitorem couvací kamery, ovládacím panelem účelové nástavby a majáků, výjezdovým tabletem, analogovou radiostanicí Motorola DM2400 a digitální radiostanicí TPM700.
V zorném poli posádky se nachází i displej s ukazatelem stavu hasiv a tlačítko pro okamžité nasazení či „zaparkování“ nárazníkové lafety, která je ovládaná rovněž z kabiny joystickem vedle řidiče.
Nárazníková lafeta ZIEGLER ZW8 umožňuje otáčení v úhlu 180° a hašení vodu nebo pěnou až do vzdálenosti 40 metrů při průtoku 800 l/min.
Součástí kabiny jsou samozřejmě i dvě ruční radiostanice a dvě přenosné svítilny Adalit. V přední části kabiny se nachází i naviják Dragonwinch Truck 14000 HD.
Nástavba
Modulová požární nástavba konstrukce Ziegler ALPAS (aluminiový panelový systém) je rozdělená na tři části.
První část za kabinou vozidla je určena pro uložení většiny vybavení, druhá část je samotná nádrž na hasiva z GFK plastu o objemech 9 000 litrů vody a 540 litrů pěnidla. Třetí část pak ukrývá čerpadlo ZIEGLER FPN 10–3000 HD, naviják vysokotlakého hasicího zařízení a další vybavení.
Pro snazší přístup k vybavení je nástavba vybavena sklopnými stupačkami po celé délce. Hygienické plato obsahuje tekuté mýdlo, desinfekci a papírové ručníky, vyvedena je sem rovněž voda a také tlakový vzduch. Další vybavení vozidla je standardní dle vyhlášky.
Parametry cisterny
Barva vozu je samozřejmě poplatná době a možnostem, tedy moderní a viditelná v odstínu RAL 3024.
Celkovou zajímavostí vozidla je jeho délka, která činí včetně veškerého příslušenství jen 8 600 mm, což je při pohybu právě v sídlištích, ale i na cestách mimo město, a to i v lese, velmi ulehčující pro práci řidiče.
Ač je u hasičských vozidel některými hasiči kladen důraz na výšku, tak u nás nemáme normované lesy s danou výškou větví od terénních cest, roli pro nás hraje spíše délka vozidla a tedy jeho schopnost manévrovat.
Šířka je standardních 2 500 mm a výška 3 300 mm.
